Västerbottencravings

publicerat i Min vardag, Recept;
Onsdag och solen skiner:))) Ska strax bege mig till jobbet för dagens pass men först lite frulle i magen!!
Och idag ska jag testa en ny grej för mig...laktosfri proteinkvarg!!
 
 
För i morgon mina vänner är det jag som ska ta tag i träningen igen!!
Som jag längtat:))) nu är jag fri från förkylningar och allt annat bös som vart!!
 
Igår kväll på jobbet så fick jag värsta cravings på västerbottencrustader...så jag ställde mig efter jobbet och lagade det!! Åååååå va underbart gott det var:)))
 
Sååå sjukt gott och såå enkelt att göra:))
 
Till sex stycken behöver man:
 
6st stora crustader
Riven västerbottenost
1ägg
1dl creme frasche
Salt, peppar
Rödlök
 
Fyll crustaderna ca 1/3 med riven ost. Häll på äggblandningen och sen in i ugnen 200grader i ca. 10 min tills de fått fin färg och smeten stannat. Låt svalna något. Servera gärna toppad med vispad creme fraiche och finhackad rödlök.
 
Receptet kommer från en av de bästa matbloggarna, Matplatsen!!
 
Pusss
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sanna Andersson:

va den laktosfria grejen god ?

Svar: Ja den var helt okej:)) blir nog godare om man har något till!
rockjojo

2:a kommentar, skriven , av Angelica Berglund:

Såg intressant ut :-) får nog testa det!

Svar: Dom är sjuukt goda:))
rockjojo

Kommentera inlägget här :